יום שני, אוקטובר 02, 2006

IMAC מלכודת הדבש של אפל, מחשב



מדוע מחשב IMAC של אפל נחשב בעניי למלכודת דבש? הסיבה נעוצה בעיקר במסך LCD גדול ומרשים.

במאמר זה נבחן את סוגיית מחשב האיימק, במטרה להבין מה מושך כל כך הרבה אנשים לקנות מחשב זה.

אם נביט במחשב האיימק מזווית של גרפיקאים נוכל לגלות מה מושך בו, הסיבה הראשונה לדעתי היא השכלול של מחיר סביר עם מסך יוקרתי גדול בטכנולוגיית LCD, סיבה נוספת המעבר של אפל למעבדי אינטל מהירים יוצר פיתוי עבור הגרפיקאי, במיוחד לאור העובדה שמחשבי המק-פרו המיועדים לשוק המקצועי מתחילים מתג מחיר של 14 אלף שקל ומעלה, בקונפיגורציה בסיסית וללא מסך.

היופי והמחיר בשילוב המסך המרשים מסנוור את הקונה הפוטנציאלי, עד כדי-כך שהוא בכלל לא שם לב לפרטים הקטנים. במפרט של אפל כתוב במפורש המעבד של האיימק מבוסס על ארכיטקטורת Core2Duo, רבים מהקונים חושבים שמדובר במעבד הידוע "קונרו" המעבד השולחני החדש של אינטל, אבל... לא כך הדבר מדובר על מעבד שמיועד לשוק המחשבים הניידים מבוסס על ליבת מרום! שלמעשה תומך באפיק באס של 667 מגהרץ, ומקסימום זכרות עד ל-3 GB RAM חשפנו את הפרט הראשון לא מדובר במעבד קונרו.

הסיבה השנייה תוחלת החיים של המסך ארוכה בכמה שנים טובות ביחס למחשב עצמו, זאת אומרת...

לאחר שלוש שנים בשימוש המחשב המסך עדיין נמצא במיטבו, כמו-כן אין אפשרות להפוך את האיימק למסך עצמאי לטובת מחשב חדש! וסיבה שלישית מחשב האיימק לא זול בכלל, בואו נראה מדוע.

כפי שניתן לראות בחנות של ידע מחשב איימק עם מסך בגודל 24 אינטש, מעבד קור-דו2 מבוסס מרום לניידים, כרטיס מסך חלש מאוד רק 128 מגה זיכרון שזה כלום למסך עם רזולוציה של 1200X1920, צורב DVD במהירות 8X בלבד, את המעבד חיזקתי למהירות של 2.33 ג'יגהרץ הכרטיס מסך שודרג ל-256 זיכרון במקום 128 בלבד, כל הסיפור יצא 16,031 אלף שקל!

עכשיו נראה מה התשובה לאיימק בעולם הפיסי, בשביל לעשות זאת הרכבתי מפרט מחשב יחד עם מסך LCD בגודל 24 אינטש מחברת דל בעל איכות זהה למסכים של אפל. והתוצאה תשאיר אתכם בהלם!

במחיר של 13,764 אלף שקל אנחנו מקבלים מחשב פיסי כולל מסך LCD איכותי של חברת דל, המסך בעל 3 שנות אחריות ונפרד מהמחשב! מעבד Core 2 duo מבוסס על ליבת "קונרו" e6600 ארבע מגה מטמון מהירות 2.40 ג'יגהרץ וכמובן מעבד שולחני! 2 ג'יגה RAM כמות זיכרון, לוח אם איכותי מבית DFI מבוסס על ערכת השבבים 975X, כרטיס מסך חזק יותר GS7900 256 מגה זיכרון וידאו, צורב DVD במהירות 16X,

מארז אלומיניום מרשים יחד עם ספק כוח איכותי בעל הספק של W500, מקלדת ועכבר אלחוטיים מחברת לוג'יטק.

נו... עכשיו אתם עדיין חושבים שמחשב האיימק משתלם וזול יותר? ממש לא! קיבלתם בפחות כסף מחשב חזק יותר עם מסך כמו שאתם אוהבים שתמיד אפשר לחבר אותו למחשב חדש, אחריות כן... 3 שנים וכמובן מעבד שולחני אמיתי "קונרו" e6600 ולא מעבד נייד מסוג "מרום", כרטיס מסך חזק שייתן מענה בעבודה וגם במשחקים החדשים ביותר. עוד פרט חשוב למחשב יש מארז אלומיניום יפה בשחור או בצבע כסוף.

עידכון: שימו-לב איך אנשי מק מגיבים למשתמש פיסי חדש על המק, פה בפורום מקינטוש.

סיום ומסקנות:

מחשב האיימק הוא מלכודת דבש שאפל בישלה לכם, כי אין לאפל מענה למחשב ביניים מבוסס "קונרו" יש רק את המק-פרו היקר או האיימק המאולתר, עם מעבד למחשב נייד בשילוב מסך טוב לכוד בתוך מחשב עייף בעוד שנה פלוס.