יום חמישי, אוקטובר 19, 2006

המערכת פשוט יפהפיה יפה לעין יפה למשתמש


אלו היו מילותיו של מר בועז אורדן בכבודו ובעצמו, איש ידוע בקהילת המקינטוש בישראל כחלוץ שידורי הפודקאסט העברי הראשון. אני אישית מאוד מחבב אותו ונהנה לשמוע את השידורים שלו,

מה שמבדיל את מר אורדן מיתר אנשי המק, האובייקטיביות שלו ראויה להערצה.

בנסיבות אלו החלטתי שהגיע הזמן לבדוק את הנושא, והתוצאות לא איחרו לבוא...

התקנתי את ויסטה בגרסת 64 ביט RC2 במחשב שלי, תוך 10 דקות המערכת הייתה מוכנה לעבודה!

הלוח אם והכרטיס מסך שלי זוהו ללא צורך בדרייברים מצד שלישי, פשוט תענוג התקנה חלקה.

כפי שאתם יכולים לראות הדבר הראשון שבולט בויסטה הוא המנשק הגראפי שלה בשם "AeroGlass", מראה הזכוכית השקופה שולט במערכת ויסטה והוא פשוט מדהים ביופיו, אני חייב לציין שמערכת OS X נראתה כמו חבילת פלסטיק בשילוב מתכת מוברשת בהשוואה לויסטה, אין לי מה להגיד לכם ויסטה פשוט יפה יותר.

ויסטה תומכת בחיפוש בזמן אמת בשיטת האינדקס תהליך זהה ל-"ספוטלייט" של המק, היתרון הגדול בכלי החיפוש בויסטה הוא מגוון האפשרויות שינוי ושליטה בקובצי האינדקס, בהשוואה ל-"ספוטלייט" האפשרויות שם נוטים לאפס. עוד דבר נחמד בכלי החיפוש האפשרות לתצוגת תמונות מהירה מעבר ל-128 פיקסלים שהיא המגבלה במק.

תמיכה מלאה ב-64 ביט! כן, כן... בויסטה 64 ביט זאת עובדה ולא חצי עבודה כמו בטייגר, המערכת עשויה מהיסוד דרך המנשק ב-64 ביט, וזה נותן לויסטה עוד יתרון גדול על מערכת לאופרד כשתצא מפני שרוב התוכנות אשר תומכות ב-64 ביט כבר נכתבו מלפני שנה לפחות, בעוד התוכנות למק יתחילו לצוץ רק כאשר לאופרד באמת תתמוך ב-64 ביט.

הביצועים בויסטה הפתיעו אותי לטובה המערכת יציבה כמו סלע, תוכנות שנתקעות מגיבות מייד במנהל המשימות אין כדור צבעוני מעצבן שצריך לחכות, אפקט התלת מימד בחלונות עובד חלק להפליא ונותן עוד חשק להפעיל, לדעתי חמוד ויותר יעיל מאקספוזה הכבדה בטייגר.

תאימות לאחור גם הפתיע אותי לטובה הצלחתי להפעיל תוכנות ישנות ללא בעיה, פוטושופ CS2 למשל עבדה במרחב של 64 ביט בויסטה ללא בעיה אפילו שהיא עדיין כתובה ב-32 ביט, עצם העובדה שויסטה לעומת המק לא מצריכה ממני לחכות ולקנות תוכנות חדשות, זה יתרון ענק וחסכוני.

אקספלורר 7 הוא פשוט שלמות של דפדפן, תומך בטאבים, RSS מהיר יותר ומוגן בצורה חכמה יותר,

בכלל ההגנה בויסטה טובה בהרבה יותר מחלונות XP אני מאמין שבויסטה יהיו פחות בעיות הבטחה.

יש עוד המון דברים יפים בויסטה סרגל הצד, משחקים חדשים מגיעים יחד עם המערכת, אפילו השחמט שיש במק נמצא שם, כלי חיפוש מעולה ניהול תיקיות ומסמכים בצורה חכמה יותר, המערכת מסוגלת להציג תמונות בול מעבר למגבלת 128 פיקסלים של המק, בקיצור ויסטה היא חוויה של מערכת עם תמיכה טובה יותר בעתיד המחשוב, תאימות מעולה לאחור עד לחלונות 95 דבר שחוסך המון כסף למשתמש.

לסיום מסקנות:

ויסטה מכסה את עתיד המק בצל גדול לאור העובדה שלאופרד מאכזבת ולא מחדשת כלום, לפחות לפי המצגת האחרונה של סטיב ג'ובס.

אפל הפעם לקחה הימור קשה והפסידה בגדול, היה לה חלון הזדמנויות אחרון לשחרר את מערכת X לכל מחשבי הפיסי, וכך לסגור על מיקרוסופט אבל בשיא היוהרה של סטיב שחשב לתומו שויסטה תפשל בגדול, נכון ויסטה איחרה להגיע בזמן אבל ההמתנה הייתה שווה את זה! ויסטה משלבת את המראה החדשני של המק בשילוב האוקיינוס של תוכנות שיש בעולם הפיסי, את השילוב הזה אפל לא יכולה לנצח צר לי לבשר לכם, הפעם מיקרוסופט לא מצמצמת פערים! הפעם היא סוגרת פערים.

גלריה תמונות להנאתכם:

ויסטה מראה כללי.

אפקט התלת-מימד בחלונות.

כלי החיפוש בויסטה.

אינטרנט אקספלורר 7 בויסטה.

יכולת תצוגת תמונות מעבר ל-128 פיקסלים.

פוטושופ CS2 מתפקדת בויסטה 64 ביט.

יום שלישי, אוקטובר 17, 2006

חכמי חלם


שלום לכם, לאחר תקופה מתישה של חגים חזרתי להמשיך את מסורת הבלוג ולכתוב לכם עוד על מעשיות המק המהולל, בעודי חושב על המאמר הבא נתקלתי לתדהמתי בכתבה מבישה של ירחון זמן-דיגיטלי #12. מר טל ניניו ואיתי לוסטגרטן החליטו לערוך השוואה בין מק-מיני לפיסי, שני המערכות מריצות את Windows XP.

מה שהזוי בכתבה החובבנית הזאת היא החוצפה להשוות מעבד בעל ליבה כפולה במק-מיני (core duo),

למעבד אתלון 3200 חד-ליבתי! חוסר אובייקטיביות מובהק! איך לעזאזל משווים בכלל שני מעבדים למעבד יחיד? בהמשך מר טל מרכיב מפרט של פיסי זהה כמה שניתן למפרט של המק-מיני, כמובן שמר טל רצה להוכיח לקהל הקוראים שלו שהמק נותן יותר וכמעט באותו המחיר של הפיסי, מה שמר טל לא לקח בחשבון את המפרט הדבילי שהרכיבו לו עבור הפיסי. באמת... אני לא מבין איך הוא הגיע למחיר של 6000 ₪+מע"מ עבור מעבד אתלון חד-ליבתי מיושן, זיכרון 512 מגה בלבד כרטיס מסך מובנה על הלוח עם 64 מגה משותף ללוח, אני ממש לא מבין בכלל איך איש כמוך טל מפרסם כתבה כזאת דבילית וחובבנית, צא מהבועה ותבדוק מחירים בשוק לפני שאתה כותב שטויות. מה שעצוב בכתבה הזאת שאנשים פשוט מאמינים ללוקשים שהוא והחבר שלו מוכרים, ועוד בשיא הציניות הם כותבים שאין להם קשר לידע! כן בטח... רק קשר לשריג מחשבים חח...

עכשיו בואו נראה מה בדיוק קונים ב-6313 ₪ לקחתי חריגה של 313 ₪ כי במפרט שלי אתם מקבלים מסך 17 אינטש LCD ולא Flatron וכמובן מקלדת +עכבר כי אצל טל במק-מיני לא צריך?

מעבד אינטל core2duo e6300 תומך 64 ביט בעל ליבה כפולה (מק-מיני תומך ב-32 ביט בלבד!)

לוח של חברת ג'יגהבייט מסוג DS3 תומך בזיכרונות ddr2 בתדר של 800 מגהרץ, הלוח כולל את כל החידושים בשוק גם מערך רייד.

דיסק קשיח מבית ווסטרן דיגיטל בנפח של 250 ג'יגה עם 16 מגה מטמון פנימי, מהירות 7200 סל"ד ולא 5400 כמו במק-מיני.

כרטיס מסך מבוסס נוידיה 7300 עם 512 מגה זיכרון נפרד מהלוח.

צורב דיוידי/סידי

מארז שחור איכותי כולל מאווררים וספק כוח 400 וואט.

זיכרונות של חברת OCZ ג'יגה ולא רק 512 כמו אצל טל.

מסך 17אינטש LCD של חברת LG

כמובן טל רוצה מערכת הפעלה יחד עם המחשב, קיבלת גם XP חוקי!

באפל חושבים שמי שקונה מק-מיני לא זקוק למקלדת ועכבר, במפרט שלי יש מקלדת ועכבר אופטי של לוג'יטק.

בקיצור אדון טל וחבריו מוכרים לכם לוקשים בגרוש! או שבאמת אין להם שמץ של מושג בחומרת פיסי?

ועוד משהו קטן שאדון טל שכח... כשקונים את הפיסי מקבלים חבילת בנדל אשר כוללת:

משחקים טובים יחד עם הכרטיס מסך, תוכנות עזר ואנטי וירוס יחד עם הלוח אם. התוכנות שמגיעות במק בחבילת ilife קיימות בפיסי להורדה בחינם חוקית, אחת מהם היא פיקאסה תחליף מצוין לאייפוטו.

הינה תגובה של קורא שלרוע מזלו של טל קצת מבין, הוא קולט שמסבנים אותו הכי מצחיק זאת התשובה הדבילית של טל ניניו.

סיכום ומסקנות:

א. אם אתם נתקלים בכתבה הזויה כזאת כנסו לבלוג לפני שאתם מסיקים מסקנות.

ב. מגזין "זמן דיגיטלי" גמר אצלי את הקריירה וזאת אני כותב כמנוי לשעבר.