יום שבת, נובמבר 18, 2006

איפה המשחקים? נעלמו


למה אין מבחר משחקים במק ? ומדוע שיוצא משחק הוא עלוב בהשוואה לגרסת הפיסי ?

כן... אלו שאלות קשות שהרבה משתמשי מק שואלים את עצמם, הינה כמה סיבות טובות:

אפל לא מפרגנת לגיימרים, למעשה היא בכלל מתעלמת מהם ונותנת לחברות צד שלישי לשבור את הראש בתהליך הפיתוח, חלק מהחברות האלו מוכרות לנו בשמות MacPlay, MacSoft .

הרוב הגדול של משחקי הפיסי בנוי סביב המנוע התלת-מימדי של מיקרוסופט שמו DirectX, המנוע הזה הוא חלק בלתי נפרד מחלונות והמטרה שלו לפשט את העבודה של מפתחי המשחקים, בזה שהם נעזרים בספריות מודלים וטקסטורות, קודים גראפיים למעבד הגראפי בכרטיס המסך שלנו. אפל גם מאפשרת שימוש במנוע גראפי דומה, רק שאצל אפל מדובר במנוע גראפי תלת-מימדי שמבוסס על סטנדרט של השוק, הוא מוכר לכם בשם OpenGL הבעיה במנוע הזה שהתכנון שלו במקור היה עבור תוכנות קאד מקצועיות ומיפוי מודלים תלת-מימדים בזמן אמת. אין ספק שהבחירה של אפל פה הייתה נבונה, צריך לזכור המייסדת היא SGI סיליקון-גראפיקס, אבל... המנוע הזה לא שיא הטכנולוגיה כאשר מדובר במשחקים! ופה "קבור הכלב", מפתחי המשחקים ממש לא אוהבים את המנוע OpenGL זאת גם הסיבה שמספר המשחקים אשר תומכים בו מצומצם ביותר. יש פה כמה בעיות:

א. חברות הצד שלישי נאלצות להמתין למשחק להיט בעולם הפיסי אלמנת להמיר אותו למק, אבל המשחק חייב להיות מבוסס ב-OpenGL, אם הוא מבוסס DirectX אז יש בעיה להמיר אותו למק, דוגמה קלאסית המשחק דום 3, קוואק, אנריל, כולם נתמכים ב-OpenGL.

ב. משחקים שקודדו מחדש עבור המק, בדרך-כלל נופלים בביצועים מול גרסת הפיסי.

ג. זמן הקידוד עבור המק ממשחק שהוא לא נתמך ב-OpenGL, יכול לקחת כמעט שנה מיום יציאתו לפיסי, זאת גם הסיבה שמשחקים מבוקשים מגיעים באיחור למק.

ד. כמות המשחקים בעולם הפיסי היא אדירה, ולכמה חברות בודדות קשה להתמודד עם הלחץ, אפל לא עושה כלום בנדון.

ה. מבחר כרטיסי המסך לעומת הפיסי כמעט לא קיים במק, דבר שמאלץ את משתמשי המק לשחק בהגדרות נמוכות, זאת סיבה טובה לעבור לקונסולה עבור המקיסט הממוצע.

ו. התמיכה של אפל בהרצת חלונות על המק, גורמת למשתמשי המק לקנות משחקים של הפיסי ולשחק דרך בוטקמפ, כבר דנו בתופעה הזאת, התופעה הזאת רק גורמת למפתחי המשחקים להתרחק מהמק, כי הם לא מעוניינים להשקיע סתם כסף.

ז. אפל לא מאמצת טכנולוגיה של פיזיקה ובינה מלאכותית, בסגנון המנוע הפיזי ידוע בשמו Havok, המנוע הזה מאפשר למפתחים להגיע במשחק לרמה ממשית של מציאות.

לפי הסיבות האלו אפשר להבין שהמצב של המק במשחקים גרוע ביותר, אני לא רואה שיפור במצב לאור העובדה שמשחקי פיסי יכולים לעבוד דרך בוטקמפ, ללא ספק מהלך דבילי מצד אפל שרק גורם למפתחים להתרחק! מה גם שאפל לא מחפשת תחליף עבור OpenGL לפחות לתחום המשחקים.

הינה עוד מישהו שחושב כמוני, במאמר הזה.

גיימר מדבר על משחקים במק.