יום שישי, אוקטובר 27, 2006

המעבר הבלתי נמנע של משתמשי המק לחלונות


היום כבר לא קשה לחזות את העתיד של מערכת 10, מבט אחד בפורומים מראה את הכיוון לעבר חלונות.

אין דיון שלא מתחיל על שאלות בוטקמפ-ופרלל, אפשר להבין למה? משתמשי המק גילו עולם ומלואו! פתאום אפשר להריץ על המק משחקים פופולאריים, תוכנות מקצועיות שהרחיקו המון בעלי מקצוע מפלטפורמת המק, אתרי אינטרנט ישראליים שלא עובדים במק, לשלוח מייל בלי פחד שיגיע ליעד בסינית, לא חסר סיבות להריץ את חלונות על המק למעשה אין אופציה אחרת או פיסי אמיתי או בוטקמפ.

המצב החדש הזה יביא לקיצור תוחלת החיים של המק, הינה כמה סיבות...

ניקח לצורך המחשה מעצב גרפי שעיקר השימוש שלו במק עבודה בתוכנות של אדובי, בגלל שאין עדיין תוכנות מאדובי שתומכות במעבד החדש של אינטל, סביר להניח שהוא יפעיל את התוכנות הנ"ל דרך בוטקמפ בגרסאות של חלונות, נו... מה לעשות? גרסה למק של פוטושופ תצא כנראה לקראת אמצע 2007 אפילו בסוף, זה המון זמן! לחכות לתוכנה מקצועית כזאת צריך לקחת בחשבון גם את פלאש.

אז מה נשאר למשתמש המק לעבוד על OS X , בואו נראה:

א. פוטושופ, פלאש, וכל חבילת ה-CS של אדובי 60% שימוש בבוטקמפ.

ב. אינטרנט ודואר, תוכנת מסרים מסנג'ר icq , 25% שימוש בבוטקמפ.

ג. 10% פנאי ובידור, מוסיקה, וידאו, ומשחקים דרך בוטקמפ.

מה נשאר 5% לשימוש במק דרך OS X, בכל מקרה הרוב יעדיפו את התוכנה פרלל כי נותנת להם את האפשרות להריץ את חלונות יחד עם OS X, ככה הם ירגישו שיש להם בכל זאת מקינטוש ולא איזה פיסי "עלוב". הדבר שמדהים בתופעה היא ההתמכרות של משתמשי המק למערכת Windows פתאום נפתח בפניהם עולם שנעלם להם שנים על גבי שנים. עכשיו שימו לב איך למשל הבחור הזה מוכיח למשתמשי הפיסי שהמק-בוק שלו מריץ את המשחק Counter Strike, כמובן דרך בוטקמפ. הינה עוד מישהו מריץ על המק-בוק את משחק הפעולה הטוב ביותר בעולם הפיסי Half Life 2, ופה משחק המרדפים המכוניות המבוקש ביותר בעולם הפיסי NFSU MOST WANTED, והינה משחק התפקידים הטוב ביותר בפיסי Oblivion, פשש... וואלה סוף סוף מצאתם את היעוד האמיתי של המחשב האישי ה-נ-א-ה! נכון... בשביל זה צריך פיסי אפילו שהוא בתחפושת של תפוח נגוס.

סיכום ומסקנות:

משתמשי המק פשוט התמכרו לפיסי והתופעה בכל העולם.

5-10% שימוש במק לא שווה את ההשקעה, תעשו טובה לעצמכם ולכיס שלכם וקנו פיסי אמיתי.